1-O: És l'hora del Poble -REVISTA PAERIA agost / setembre 2017-

‘És l’hora del poble’: amb aquest lema es presentava la Candidatura d’Unitat Popular-Alternativa d’Esquerres (CUP-AE), el novembre del 2012, per primer cop en la seva història, a les eleccions al Parlament de Catalunya. I, amb humilitat, orgull i dignitat a parts iguals, podem dir que el temps ens ha donat la raó.

Qui millor que la ciutadania, la gent, el conjunt del poble català en tota la seva diversitat, per decidir el nostre futur? Si no és ara, quan? Si no som nosaltres, qui? A Cervera? Per descomptat que també.

El proper diumenge 1 d’octubre tenim una cita amb la nostra pròpia voluntat de ser: allò que, precisament, ens ha permès arribar fins a on som. És l’hora, doncs, de superar vells clixés i antigues obediències: endogàmies, sucursalismes, interessos corporatius, lligams cacics i morals esclaves. És l’hora de decidir entre totes i tots per canviar-ho tot. Quina és la proposta de la CUP? Doncs que SÍ. SÍ a la independència. SÍ a la República Catalana. SÍ a la federació dels Països Catalans. SÍ a un procés constituent que apoderi la ciutadania del nou país. SÍ al feminisme. SÍ a la justícia social. Sí a la sobirania econòmica i energètica. SÍ a l’equilibri territorial. SÍ a la normalització de la llengua i la cultura catalana. SÍ a poder ser tot allò que vulguem. Perquè viure, fonamentalment, vol dir prendre partit. Dia a dia, pas a pas i repte a repte, cal que ens autodeterminem: perquè ningú decideixi, en nom nostre, tot allò que depèn de nosaltres.

I, per aquelles i aquells que encara ho visquin amb por, no patiu: tothom hi tindrà un lloc, en la nova República. Els que votarem que SÍ i els que votaran que NO. I els que votaran en blanc. I els que no aniran a votar. I els que no havien volgut que votéssim mai. I els que mai van creure en el Referèndum. I els que no el volien legal, efectiu ni vinculant. I els que van fer tot allò que era a les seves mans per aturar-lo. Totes i tots, l’endemà del Referèndum, serem ciutadanes i ciutadans d’aquest país, per voluntat democràtica.

Perquè la força del poble és imparable: no deixem que ningú, sigui qui sigui i vingui d’on vingui, ens torni a governar sense comptar amb nosaltres.

Somrieu, perquè guanyarem!