Assemblea Oberta: "Participació real ciutadana" Qüestió de sentit comú!

El divendres 7 d'abril a les 20 h del vespre, a l'Auditori Municipal de Cervera (Carrer Major, 64), tenim Assemblea Oberta per tal d'analitzar, valorar i debatre entorn del nou Reglament de Participació i l'enquesta realitzada a entitats i ciutadana en el marc de la Campanya "Participació real ciutadana" Qüestió de sentit comú!

Aquesta convocatòria forma part de la campanya "Participació real ciutadana" Qüestió de sentit comú, ha comptat amb diferents accions de difusió de les mancances dels actuals ROM i RPC, mitjançant els #SabiesQue, una taula d'experiències d'altres pobles i ciutats on van participar els regidors/es de les CUPs de Tàrrega, Igualada i Deltebre i ara una assemblea oberta per recollir les necessitats de col·lectius i ciutadania.

En el passat Ple Municipal del 4 d'abril l'equip de govern va presenta dues propostes per modificar els reglaments actuals de participació. Ho celebrem! Segurament, la campanya de participació #QüestióDeSentitComú que vam començar al gener hi ha tingut alguna cosa a veure. Si no, per què es vol portar de manera precipitada el redactat d'un reglament nou i la modificació de l'altre al proper Ple?

Vagi per endavant que ens satisfan els moviments de l'equip de govern (fa més d'un any que reclamem voluntat política en temes de participació) però tot i així, ens preocupa enormement que es vulgui articular la participació ciutadana des de dalt. Sense considerar un procés obert que parteixi de les necessitats i inquietuds de la població, sobretot de la ciutadania organitzada en entitats i associacions. No és gens coherent parlar de participació i manegar-ho des dels despatxos.

Nosaltres, seguim endavant amb la campanya. Tal com teníem previst, és imprescindible recollir propostes i aportacions de tothom de cara a millorar la participació i interacció de la ciutadania amb l'Administració. Com a mínim, la llei marca que hi ha d'haver un període d'exposició pública per a fer-hi esmenes, així que esperem que l'Assemblea Oberta pugui servir per proposar totes les modificacions i correccions necessàries al ROM i al Reglament de Participació Ciutadana.