L'Equip de Govern de Cervera tanca un pacte polític «a la italiana»

Intervenció del regidor de la CUP Jordi Pons durant el Ple de la Paeria:

Trobem una falta de respecte a la ciutadania el fet de que el regidor hagi decidit donar de baixa el grup municipal, i entrar a govern. Nosaltres, els càrrecs electes, i els grups municipals que representem, hem “signat” un contracte amb la ciutadania mitjançant les eleccions municipals que es van celebrar al maig del 2015.

Les actuals regles del joc diuen que es vota una llista de persones que es presenten sota les sigles d’un partit, en aquest cas, no es vota a les persones directament. És per això que els votants d’una determinada llista, i els mateixos integrants de la llista, mereixen el respecte per part dels càrrecs electes escollits.

Que quedi clar que no defensem ni les llistes tancades, ni el PP, però dins del joc institucional, creiem que el que s’ha produit en aquest consistori és un cas claríssim de transfuguisme polític i de manca de coherència.

On està el respecte al joc democràtic i a la ciutadania?

INSE que va treure 236 vots anti-Royes i el PP que va treure 222 vots anti-independentistes. Actualment gràcies a ells donen estabilitat a l'equip de govern de CIU i SiF.