RECUPEREM L'AQUELARRE POPULAR

Coincidint amb la XXXVI edició d l'Aquelarre, festa cerverina per excel·lència, des de la CUP Cervera iniciem una campanya per posar en el punt de mira i generar debat entorn al procés de privatització i la gestió opaca que han envoltat l'organització d'aquesta celebraió en els darrers anys.

Sense cap intenció de desmerèixer la gran quantitat de gent que hi treballa de forma desinteressada, des de la CUP de Cervera volem alertar del procés de privatització que pateix l’anomenat, per alguns, Aquelarre del s. XXI.

Volem recordar als ideòlegs i gestors de la festa que l’Aquelarre té un origen marcadament popular. Neix i creix gràcies a l’empenta del teixit associatiu del poble. I és precisament això el que la converteix en una festa especial, amb una clara essència popular i en conseqüència, amb una gran potencialitat de cohesió social.

Des de fa uns anys, el discurs oficial fa bandera de la necessitat de professionalització: al nostre entendre, aquesta aposta no és altra cosa que un eufemisme per referir-se a la privatització de la festa. La professionalitat no l’atorga un privat, sinó que el cúmul d’experiència i les ganes d’oferir un bon resultat van deixant un pòsit en totes les persones que han participat i participen a l’Aquelarre. Comptar amb una nòmina a finals de mes no et fa més o menys professional. Creure-ho, és un insult al teixit associatiu que ha fet i fa possible la festa.

Des de la CUP de Cervera considerem que el que està en joc és el model d'oci lligat a la cultura. No compartim la iniciativa classista de l’anomenat espai VIP així com tampoc no recolzem cap proposta que desmantelli una, per bé que millorable, Comissió d'Aquelarre per tal de delegar-ho en un equip de gerència, entre altres exemples. El nostre concepte d’Aquelarre respon a una clara voluntat de festa popular i participativa. Tothom ha de sentir-se convidat a formar-ne part i a gaudir-ne de la forma que cregui més convenient.

Atesa la manca de transparència en la gestió de l’Aquelarre arrossegada en els últims anys, la CUP de Cervera engeguem una campanya que posa l’accent en assenyalar la privatització i opacitat de la festa, i que acabarà a finals de setembre amb una assemblea oberta. Animem a totes aquelles persones que us sentiu part de la festa, que la viviu i la sentiu, a aportar la vostra visió sobre el rumb i el model a seguir per als propers anys. Entre totes i tots construïm l’Aquelarre que volem!

Per una festa del poble, pel poble i per al poble:

Llarga vida a l'Aquelarre de les cerverines i els cerverins!

Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Cervera