Comunicat: La CUP Cervera compromesa amb la República Catalana

La CUP de Cervera reafirma el seu compromís per la construcció de la República Catalana Independent.

D’ençà els darrers dos mesos estem vivint moments de la màxima importància històrica per al nostre país. Les tensions viscudes des de totes bandes han posat la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) en el punt de mira de tothom i és per aquest motiu que ara mateix estem immersos en un debat de màxima transcendència per a la nostra organització, el qual som conscients que pot condicionar el nostre futur a curt, mitjà i llarg termini, com a nació i com a societat.

És per això que l’assemblea local de la  Candidatura d’Unitat Popular de Cervera (CUP-Cervera) vol expressar una sèrie de consideracions, especialment dirigides a totes les cerverines i els cerverins i, per extensió, a totes les segarrenques i els segarrencs:

• La CUP va definir les eleccions del passat 27 de setembre com a plebiscitàries, en relació amb la voluntat o no d’independència del poble de Catalunya; i, alhora, com a constituents, en relació amb l’inici d’un procés de participació popular que decidís com ha de ser aquest Estat català independent. La victòria de les forces independentistes amb l’assoliment de 72 diputats sobre el total de 135, recolzats pel 48% dels vots partidaris de la independència de Catalunya en front del 39% dels que s’hi mostren contraris, avala i legitima el full de ruta cap a la plena sobirania del nostre país.
  • En aquestes eleccions, la coalició CUP-Crida Constituent (CUP-CC) va més que triplicar els seus resultats, tant en escons com en vots, amb un programa basat en tres eixos molt clars: 1. Pla de xoc contra la pobresa i la precarietat social i econòmica. 2. Ruptura democràtica i institucional amb l’Estat espanyol i els seus poders fàctics. 3. Procés constituent de decisió i construcció col·lectiva de la naixent República Catalana independent.
  • Les candidates i els candidats de la CUP-CC van reiterar en campanya dues afirmacions molt nítides: 1. Que la construcció d’una nova República ha d’estar institucionalment encapçalada per una nova classe política, no lligada a la corrupció inherent a l’actual règim autonomista. 2. Que, en qualsevol dels escenaris posteriors, la CUP no esdevindrà un fre al procés independentista endegat pel nostre poble, sinó un accelerador.

En aquest sentit, la CUP de Cervera vol deixar molt clarament palès que la nostra assemblea local es manté ferma en els principis ideològics i en els objectius estratègics de la CUP i del conjunt de l’Esquerra Independentista des de la seva fundació fa més de 40 anys: l’assoliment de la independència nacional per al conjunt del nostre país; la consecució de la transformació social del nostre poble lligada a l’alliberament de gènere i a la superació del patriarcat; i la reconstrucció dels Països Catalans, de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó.

En conclusió, doncs, la CUP de Cervera defensa que cal fer valer per tots els mitjans el mandat de les passades eleccions del 27 de setembre com a única garantia democràtica real que ens permeti assolir, ara i aquí, l’alliberament nacional lligat al progrés social del nostre poble.

Candidatura d'Unitat Popular de Cervera

Desembre de 2015