Notícies de Cervera

Desgranant el pressupost i classificant les despeses de cada regidoria (segons l’organització que consta al web de la Paeria), a primer cop d’ull es veu com més del 35% del pressupost està destinat a temes urbanístics (més de 3 milions d’euros). I que hi ha dues regidories que no arriben ni al 0,5% del pressupost: Medi rural (23.000€) i Igualtat(6.000€).

No obstant això, més enllà de la foto queda la realitat i aquesta no és gaire encoratjadora: circulació lliure de vehicles per carrers per a vianants (Major, Manel Ibarra, Burgos, etc.), aparcaments caòtics i irregulars a la plaça Major, la zona de l’església de Sant Antoni, plaça Universitat o avinguda Catalunya, zones de càrrega i descàrrega insuficients i gens controlades, zones blaves mal gestionades (horari totalment desfasat amb l’horari comercial, recaptació destinada a l’empresa gestora dels aparells, poca eficiència i eficàcia de les mateixes zones), incompliment de les ordenances

Els Reis Mags ja han passat per Cervera i un any més s’han descuidat de regalar-nos altes dosis de coherència i humilitat, que bona falta fa a alguns, i continuem vivint entre contradiccions.

L’actual equip de govern té majoria, amb 7 dels 13 vots que conformen el Ple de la Paeria, fet que els permet decidir, unilateralment, la política i els pressupostos del nostre municipi. Però res és gratuït i menys per als qui encara exerceixen l’antiga manera de fer política: la composició del govern facilita que s’aprovin uns pressupostos pensats per acontentar els partits minoritaris que el conformen, com a gest “d’agraïment”
al seu suport i per així aconseguir la seva fidelitat.

El poble català està immers actualment en un escenari de negació de llibertats i drets civils, de supressió de l’autogovern i d’enfrontament a una onada repressiva sense precedents en un període de suposada democràcia.

Per llegir-lo clica aquí

Els fets d’aquest passat mes d’octubre han marcat un punt d’infexió en la vida de la societat catalana, així com de la societat segarrenca i cerverina, amb la defensa dels col·legis electorals i una complicitat, mai viscuda, entre persones de colors polítics variats, diferents maneres de pensar, formes de ser diverses, d’entorns distints, etc., van ser l’exponent més clar de la voluntat i de la força de tot un poble.

Comunicat de la CUP Cervera a la Veu de la Segarra, l’1 d’octubre tothom està convocat al Referèndum per decidir el nostre futur com a poble.

Qui millor que la ciutadania, la gent, el conjunt del poble català en tota la seva diversitat, per decidir el nostre futur? Si no és ara, quan? Si no som nosaltres, qui? A Cervera? Per descomptat que també.

És el primer any que la CUP de Cervera realitza la campanya “Diners al carrer. Activem el retorn social” amb l’objectiu de destinar a projectes de transformació social de la ciutat el romanent de les retribucions del regidor de la CUP-PA a la Paeria, doncs per acord de l’Assemblea Local, el càrrec electe no obté beneficis.

Divendres al vespre, al Centre Obrer, la formació va realitzar l’acte públic del recompte de vots i va donar a conèixer quins són els projectes que s’emportaran la dotació econòmica del retorn social que ascendeix a 1500€.

La InfoCUP ja està al carrer.  En aquest número fem balanç dels 2 primers anys a la Paeria de Cervera.
Seguim #SembrantLlavors

Pàgines