Notícies de Cervera

La CUP entrem al govern municipal després d’un període de negociació amb ERC que s’ha materialitzat amb un seguit de compromisos assumits.

Des de la CUP Cervera volem compartir algunes reflexions de com hem viscut nosaltres aquests dos mesos com a grup municipal de la Paeria.

A l’inici de la crisi l’Equip de Govern va reaccionar tard. Entenem que la situació va ser molt sobtada i, per tant, la capacitat de reacció es redueix. El trencament de govern amb la sortida de SiF en plena crisi, tampoc deuria ajudar a ser més àgil en la gestió de la crisi. Tot i això, s’ha fet evident el que fa temps que diem, i que és molt greu: la manca de lideratge.

Són temps difícils, no cal dir-ho. Per això, després que a mitjans de març el govern municipal es trenqués, hem decidit fer un pas endavant i sumar-nos a una moció de censura que permeti un nou govern amb una correlació de forces diferent.

La resposta a la sentència era més que evident, com també era més que evident que l’ofensiva antidemocràtica de l’Estat espanyol no té aturador. Dies previs a què es fessin públiques les sentències, l’Audiència Nacional espanyola intervenia de nou empresonant 7 activistes, membres de diferents CDR, acusats de terrorisme.

L’assemblea comarcal de la CUP, reunida aquest dissabte a Tarroja, ha ratificat l’elecció de la regidora de la Dània Verdés com a consellera comarcal. La decisió ha estat presa amb la participació de militants i simpatitzants de les quatre assemblees locals de la CUP a la comarca (Cervera, Guissona, Torà i Biosca) i de les candidatures municipals integrades a la coalició CUP- Amunt (Tarroja Poble Actiu i Crida per Sant Guim).

Primer de tot volem parlar de totes aquelles ciutadanes i ciutadans de Cervera que tenen els seus drets vulnerats, ja que l’actual legislació espanyola no els permet votar ni ser votats en unes eleccions pel seu origen i fa que no siguin considerats ciutadans de ple dret per a decidir qui els ha de governar. Sense voler estendre’ns ara mateix en aquest tema, des de la CUP de Cervera volem reivindicar el dret a vot universal! Per això, ens sumem a les demandes de SOS Racisme per:

L’Assemblea Local de la CUP hem descartat les diferents ofertes rebudes per pactar, a priori, un hipotètic govern. Alhora, declinem també l’oferta de participar en una taula de negociació a 3 bandes. D’una banda, perquè la CUP no som decisoris per a la formació d’un govern sobiranista format per ERC i Junts per Cervera, ja que les dues forces obtenen la majoria de 7 regidors/es i, per tant, tenen la força suficient per pactar l’alcaldia i un govern estable.

Des de l'Assemblea Local de la CUP valorem molt positivament els resultats obtinguts amb un clar increment de vots que ha fet possible aconseguir el segon regidor i posicionar-nos com a tercera força. Alhora, celebrem que la dreta i la ultradreta hagin quedat fora del Consistori.

I tot plegat ha estat una realitat gràcies a la feina d'incansables i incombustibles militants, simpatitzants, companyes i companys... Un equipàs que ha fet que la Mireia i el Jordi puguin representar tot un moviment a la Paeria. Sou els imprescindibles!

Per això, ens acompanyarà la Mireia Boya i també comptarem amb les intervencions dels dos membres de l'Assemblea Local que encapçalen la llista a les properes municipals: Mireia Brandon i Jordi Pons

4 anys a la Paeria no es resumeixen fàcilment. D’una banda, ens sentim molt satisfets i satisfetes del bon grapat d’aprenentatges que hem assolit com a grup municipal però de l’altra, vivim amb molta preocupació la distància que hi ha entre la ciutadania i l’administració local.

Pàgines