El retorn social de la CUP de Cervera finançarà tres projectes de la ciutat

Un total de 6 entitats van presentar-se a la convocatòria, de les quals 3 rebran el finançament per ser els projectes més votats.

És el primer any que la CUP de Cervera realitza la campanya “Diners al carrer. Activem el retorn social” amb l’objectiu de destinar a projectes de transformació social de la ciutat el romanent de les retribucions del regidor de la CUP-PA a la Paeria, doncs per acord de l’Assemblea Local, el càrrec electe no obté beneficis.

Divendres al vespre, al Centre Obrer, la formació va realitzar l’acte públic del recompte de vots i va donar a conèixer quins són els projectes que s’emportaran la dotació econòmica del retorn social que ascendeix a 1500€.

Els encarregats d'escollir els projectes guanyadors han estat les mateixes cerverines i cerverins, a través d'una votació popular que s'ha fet per internet, però també amb parades informatives i de vot presencial que s'han ubicat a la Plaça Universitat durant dos dies del període de votació. En aquesta ocasió, els projectes guanyadors s'han repartit en dues categories diferents: la primera pels projectes de fins a 1000€, la segona de fins a 500€.

El projecte guanyador de la primera categoria ha estat per a Càritas que rebrà 750€ pel projecte “A l’escola tots iguals”. D'altra banda, el projecte “Tastet de Lleure” per part del Centre Ocupacional Espígol rebrà una dotació de 500€. Finalment, amb els 250€ restants, tots els assistents van estar d’acord en atorgar-lo al tercer projecte més votat que correspon a la iniciativa de “Beques al carrer” impulsada per l’Agrupament Escolta “Coll de les Savines”.

Durant l’acte, la CUP de Cervera va expressar l’enorme satisfacció per la participació d’entitats i ciutadania tant en la presentació de projectes com en les votacions d’aquesta primera edició que ha sobrepassat els 300 vots. A la vegada, la formació ha avançat que té previst una segona edició de la campanya “Diners al carrer. Activem el retorn social” al final de la legislatura.

Prop de 350 cerverines i cerverins s'han encarregat d'escollir els projectes guanyadors, a través d'una votació popular.