"ENTRE TOTES, TOT!" -REVISTA PAERIA gener 2019-

El passat mes de desembre vam iniciar el procés participatiu per elaborar col·lectivament el programa polític amb el qual la CUP de Cervera té previst presentar-se a les properes eleccions municipals.

Educació i Cohesió Social va ser la temàtica de la primera Assemblea Oberta, celebrada a la Farinera del Sindicat, amb una elevada participació i amb aportacions molt enriquidores de part de tots els seus participants, entre les quals destaquem la necessitat d’un treball col·lectiu i coordinat de tots els actors educatius, incloent aquí els agents formals (escoles, instituts, etc.) i els no formals (entitats, associacions, etc.), així com la necessitat imprescindible de disposar d’un instrument participatiu, consensuat, acceptat, vàlid i estratègic per fer de Cervera una ciutat educadora.

La segona Assemblea Oberta serà el proper 18 de gener a les 20 h a Cal Breu, amb la temàtica de Participació, Model de Ciutat i Promoció Econòmica, on desgranarem i debatrem diferents propostes en aquests àmbits. Cal destacar que la participació ciutadana ha estat aquesta legislatura un dels nostres objectius més treballats i lluitats, i hem aconseguit posar a l’ordre del dia del Consistori la imperiosa necessitat d’actualitzar el Reglament de Participació Ciutadana i el Reglament Orgànic Municipal, adaptant-lo als temps actuals i a les necessitats de la ciutadania. Finalment, l’equip de govern ha redactat i aprovat un nou Reglament sense la participació ciutadana i a porta tancada; francament és molt millorable en gairebé tots els seus apartats. Pel que fa al model de ciutat parlarem dels elements vertebradors de participació i decisió, dels serveis públics, la utilització de l’espai públic, etc. Finalment, tractarem la promoció econòmica on cercarem, en l’actual situació comercial i industrial, nous models més sostenibles, col·lectius i arrelats al territori.

L’elaboració col·lectiva i participativa del nostre programa polític és tota una declaració de principis de com nosaltres creiem que ha de ser la gestió pública: empoderar a la ciutadania de decisions ens els assumptes públics que els afecten.

Amb tu decidim!!!