SOBIRANIA -REVISTA PAERIA novembre 2017-

Els fets d’aquest passat mes d’octubre han marcat un punt d’infexió en la vida de la societat catalana, així com de la societat segarrenca i cerverina.

Arran de la celebració del referèndum d’autodeterminació, s’ha constatat que la participació de la ciutadania en espais autoorganitzats és la clau de l’èxit i són el principal motor de canvi ara mateix.

Tota la mobilització del mateix dia 1 d’octubre, amb la defensa dels col·legis electorals i una complicitat, mai viscuda, entre persones de colors polítics variats, diferents maneres de pensar, formes de ser diverses, d’entorns distints, etc., van ser l’exponent més clar de la voluntat i de la força de tot un poble.

L’assemblea popular de l’endemà del referèndum, i els actes viscuts el dia de l’aturada/vaga general, van demostrar que l’apoderament popular és imprescindible en el futur del nostre país i en el procés constituent que iniciem amb la creació de la República Catalana. L’agermanament amb el poble segarrenc d’Estaràs (boicotejat per les forces d’ocupació espanyoles el dia del referèndum), i la més gran manifestació viscuda a  Cervera en anys, amb el seu imponent silenci, va fer-nos sentir com un sol poble.

Davant els atacs injustificats de totes les estructures de l’Estat contra les institucions catalanes representants de la nostra sobirania, contra organitzacions i entitats culturals i polítiques del nostre país l’empresonament de dos dels líders d’aquestes entitats, la nostra resposta ha de ser la mobilització popular, activa, pacífica i massiva. Des de la CUP-PA afirmem que l’única via per a la defensa de la democràcia, de la sobirania i de la llibertat, és la proclamació de la República Catalana, responent així a la voluntat popular expressada en el referèndum d’autodeterminació.