"PER UNA FESTA MAJOR D’HIVERN" -REVISTA PAERIA febrer 2019-

Santíssim Misteri? Segons el principi de laïcitat de les administracions públiques, del qual la CUP n’hem defensat reiteradament la seva aplicació en diverses ocasions a la Paeria (sovint quedant-nos sols), la Festa Major de Cervera de febrer hauria de ser una Festa Major d’Hivern. Una festa de totes i tots, i per a tothom.

Completes a la Parròquia, anada a ofici, solemne eucaristia, misses diverses. Aquests són els actes destacats del programa d’una festa major que gira l’esquena a la diversitat del conjunt de població cerverina. Per la CUP de Cervera, una Festa Major que pretengui ser inclusiva ha de respondre a les inquietuds del conjunt de la ciutadania. La Paeria no ha de ser ni santa ni devota! La Paeria ha de garantir la igualtat entre tota la ciutadania independentment de les seves opcions religioses.

Diuen que en la varietat hi ha el gust. Per això, no compartim el tracte protagonista d’aquest tipus d’activitats. Venim d’una tradició catòlica que repercuteix en moltes de les nostres festes, costums, comportaments, etc. És per això que és imprescindible adaptar la tradició i construir una societat plural i cohesionada. La Paeria ha de vetllar per aquesta pluralitat i, en el cas de la Festa Major d’Hivern, ha de poder garantir un programa amb prou varietat per cobrir el conjunt d’interessos de la ciutadania. Que l’església organitza celebracions i activitats per la Festa Major? Perfecte!

Però no n’hi ha prou a farcir el programa amb tots els actes religiosos i posar, perquè no sigui dit, un ball per a la gent gran i un intent de concert per als joves. A la Festa Major del febrer cal donar-li la volta com un mitjó. No tancar-se a les celebracions religioses (autogestionades) perquè responen només a les inquietuds d’una part de la població, però la Festa Major ha de ser per a tots els gustos.

I ara per ara, no ho és!