[Vídeo] - La CUP de Cervera a les municipals de 2015

El passat dissabte 13 de setembre la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Cervera va presentar públicament, al bell mig de la Plaça del Consell Comarcal de la Segarra, la sèrie de trobades obertes de debat a través de les quals es confeccionarà el programa participatiu amb què la formació té la intenció de presentar-se a les properes eleccions municipals, previstes (sempre amb el permís del 9-N i dels esdeveniments d’àmbit nacional català, esperonats per la històrica Diada del darrer 11 de setembre) durant la primavera del 2015.

D’una banda, dos portaveus de la CUP de Cervera van explicar el per què, el com i el quan d’aquest cicle d’Assembles Obertes que ha bastir el programa polític aglutinador: tindran com a eixos vertebradors la democràcia directa i la transparència absoluta, i es desenvoluparan entre la tardor d’aquest 2014 i l’hivern del 2015. La 1a serà durant la segona quinzena d’octubre i girarà entorn de les polítiques de Cultura, entesa en el seu sentit més ampli.

Paral·lelament, el responsable d’economia de la CUP de Cervera va explicar el pressupost previst per a la campanya: al voltant dels 2.000€ en total, finançats a través d’actes populars organitzats per la CUP de Cervera (dinars, sopars, paneres, etc.), d’aportacions voluntàries de col·laboradors i simpatitzants (guardioles i bons d’ajut), d’una partida reservada per a les Municipals del pressupost total de la CUP nacional; i, majoritàriament, per les aportacions dels militants locals de Cervera.

Per finalitzar la presentació, el regidor i militant de la CUP de Berga Francesc Ribera i Toneu, àlies ‘Titot’, va explicar l’experiència de la formació al consistori berguedà, on ja fa 2 legislatures que hi tenen un pes i una acció destacada: en síntesi, Ribera va transmetre què significa per a les CUP d’arreu dels Països Catalans construir un contrapoder des de la base de la Unitat Popular, “a través de la qual, més enllà de teories, eslògans, pamflets i denúncies constants de la corrupció del sistema actual, la CUP ha començat a fer propostes concretes per solucionar problemes concrets, amb la voluntat manifesta d’esdevenir una força majoritària, capaç de guanyar, capgirar l’actual estat de coses i governar per al conjunt del nostre poble, per bé que fent-ho diferent.”